söndag 29 december 2013

DIY Bokmärke som man int tappar bort

Bokmärken är bra att ha, men för min del har de en tendens att försvinna. Jag gav upp bokmärken för flera år sedan och började göra förbjudna hundöron i mina böcker istället. Nu gjorde jag ett bokmärke som hela tiden är fast i boken!
Mitt problem med bokmärken är det, att när jag börjar läsa sätter jag undan det nånstans, och när jag läst klart har det försvunnit in bland lakanen, under sängen eller så har det hamnat nånstans på botten av väskan. När jag slutar läsa brukar jag antingen vara för trött för att söka upp nåt bokmärke, eller så har jag bråttom att gå av bussen. Det resulterar i att det sen också blir ett hundöra i boken.
Jag vet inte om det här är ett allmänt känt problem, eller om det bara är jag. Min sambo t.ex. skrattade bara åt min fenomenala uppfinning...

Såhär gör man!

Du behöver:
Ett hårspänne
Limpistol
Band
Valfri prydnad
(Jag hade lite spets i min sylåda som jag gjorde en rosett som fungerar som prydnad av.)

Instruktioner:

Fäst bandet i hårspännet med lim.

Limma valfritt pynt på spännets andra sida.

Färdigt! Lätt som en plätt.








Jag gjorde ett brunt med en lila knapp och en orange spets rosett...

... och ett grönt utan knapp med spetsrosett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar