torsdag 25 december 2014

Men först vill jag klargöra några saker.

Jag var inte säker på vad syftet med denna blogg skulle vara. Det är jag inte nu heller, men jag vet lite mer än tidigare.
Jag vet att jag inte har någon aning om vart tiden försvinner. Jag är inte uttråkad, inte alls. Sanningen är den att jag har nått ett alldeles fantastiskt ställe i mitt liv. Jag gör precis det jag alltid velat göra. Men på samma gång känner jag, som ofta tidigare, att jag är bedövad. Hela världen är ljummen, omöjlig att få tag i. Rörelser i vattnet men inga färger. Smaker utan doft. Varför är jag inte lycklig?

Jag har funderat en hel del på hur det blev så här, utan att komma fram till något egentligt svar, men nu har jag insett att det inte spelar någon roll hur jag kom hit, frågan är "Vart ska jag ta mig nu?".

Nu kommer vi till syftet med bloggen. Jag vill inte längre bara flyta fram. Jag vill känna och tänka och leva igenom mina dagar. Jag vill skriva. Att skriva är för mig som att andas. När jag väl kommer igång stiger min puls och jag känner att jag lever. Jag når närmast in i mig själv, jag hör mig själv, jag känner igen mig själv, mina ord, mina tankar. Det gör jag inte när jag kommunicerar eller uttrycker mig på något annat sätt. Den här bloggen är en möjlighet för mig själv att lära mig andas ordentligt igen, OCH en möjlighet för er att förstå mig och lära känna mig på mina alldeles egna, ofta smått obekväma, villkor.

Jag slutade skriva på min förra blogg eftersom jag blev rädd. Den var för personlig, världen kändes för liten. På samma gång som jag verkligen njöt av att veta att jag hade läsare, begränsade det mig till slut så mycket att jag helt enkelt steg för steg beslöt att sluta skriva. Nu tänker jag inte göra det misstaget. Jag står för allt som skrivs här.

Den här bloggen är ett ställe där jag kan ventliera, både med mer konkreta beskrivningar av min vardag och med texter, dikter, total rappakalja, delar av manus, citat, fiktiva texter.... Ni förstår, allt vad som faller mig in.

Jag tänker börja min nya blogg-period med en utmaning åt mig själv. Jag tänker göra åtminstone ett inlägg per dag varje dag en vecka framåt.

Så välkomna. Vi får se hur det här blir. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar