onsdag 21 januari 2015

Hälsa

Vi vann Analogtrippen! Hurra! Jag visste det. Det är underligt hur tävlingsinriktad jag ibland blir.

Sov över hos Sara igår, tack och lov, annars skulle jag nog aldrig ha kommit iväg till skolan idag. Även om jag inte precis var i toppform känns det jättebra att jag var i skolan. Måste bli bättre på att komma iväg. Behöver något knep.

Idag hade vi pitchar för en jury, vi har gått en kurs som heter innovation och konceptualisering, så vi har utvecklat koncept i grupp. Idag skulle vi alltså pitcha framför en jury. Det gick riktigt bra fast jag ännu var lite småfull.

Hur som helst, det jag tänkte tala om är hälsa. En av grupperna hade alltså en idé om en kurs som skulle komplettera den redan existerande hälsoläran i skolorna, där eleverna skulle lära sig om sin egen hälsa och uppmuntras till att äta mera grönsaker och röra på sig och sådant.
Nu vet jag inte om det var för att jag var trött och full men jag blev jätte irriterad. Inte ett ord om psykiskt välmående och psykisk hälsa. Som vanligt är det ingen som talar om detta, som vanligt ses det förbi och stigmatiseras. Jag är verkligen trött på det här sättet att tala om hälsa.  Speciellt tycker jag det skulle vara viktigt att tala mer om att ta hand om sin mentala hälsa i högstadiet, då många mår väldigt dåligt.
Men nej. Lösningen på allt är att äta mera morötter.
PS. Sökte på "health" på tumblr och fick jäkligt illa att vara. bara bilder på magar och "inspirerande" citat om bikinikroppar. Jag tycker verkligen att detta är ett problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar