söndag 4 januari 2015

Hemma

Hemma i egen säng. Äntligen. Katterna är helt utmattade, ligger bara och sover och sover. Jag har städat hela dagen eftersom min nya rumskompis kommer i morgon. Allt utom mitt rum är nu rent. Orättvist.

Är nervös. Hoppas hon trivs här. Och hoppas vi kommer överens... Jag har aldrig tidigare bott med en främling... Ojoj.

I morgon måste jag göra en lista på saker att fixa innan skolan börjar. Just nu känns allt lite kaotiskt, för många lösa trådar liksom. Fast inget som en bra lista inte kan reparera.

Nu ska jag fortsätta se på The Big Bang Theory. Helt rolig serie men ganska fantasilös. Tröttsamt med en serie med absolut ingen samhällelig analys över huvud taget liksom. Tråkiga sexistiska stereotyper och kommentarer här och där, så jävla onödigt bara. Känns så otroligt gjord av folk som inte ser längre än vad näsan räcker. Och som inte är intresserade av att någonsin göra det heller.

Nåja. I brist på bättre. Behövde VERKLIGEN en paus från American Horror Story. Började drömma mardrömmar. Inte så underligt med tanke på att jag såg fyra säsonger i streck, alla ensam och oftast på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar