torsdag 1 januari 2015

Hur många lingon finns det i världen?

Jag klarade ju inte riktigt min utmaning. Men det känns inte så farligt. Jag sätter nya blogg-mål snart. Men först en uppdatering.

Nu har katterna och hunden bott i samma hus i fem dagar och de är SÅ duktiga. Idag lekte de tillsammans, åtminstone hoppas jag de lekte... Så såg det ut! Isra sprang (läs skuttade) iväg och hunden lufsade efter. Så sprang de fram och tillbaka så ett tag. Inga sura miner eller tjocka svansar här inte!

Förutom djuren har jag också bott här och jag måste nog säga, detta hus gör mig konstig i huvudet. Har varit så instängd på något sätt. Innan igår när jag gick på nyårsfest låg jag ensam och instängd ett par dagar och genast kändes det som en vecka. Usch.
Idag mår jag betydligt bättre, antar att det beror på att jag träffade vänner igår. Väldigt skönt. Hade riktigt kul fast jag nog åkte hem ganska tidigt. Idag kändes det ganska tacksamt, jag sov inte bort riktigt hela dagen. Har städat lite, tvättat, ätit pestopasta och nu såg jag precis "Hur många lingon finns det i världen?" medan jag borstade hunden. Superfin film, grät som ett litet barn. Det är något med mig och svenska filmer...




Förra året gjorde jag tre nyårslöften:

  • Spela så mycket teater jag kan
  • Skaffa en tatuering
  • Umgås mera med mina vänner


Jag skaffade ingen tatuering ännu, men de två andra löftena höll jag. Riktigt duktigt med andra ord! Därför tänker jag göra några löften i år med, här kommer några:

  • Bli bättre på att komma i tid till skolan
  • Bli bättre på att slutföra projekt
  • Ha mer kontakt med min farmor


Såja. Inte för mycket begärt.
Annat? Jo! I år är det dags för min första tipaton tammikuu. Jag har druckit så mycket på sistone att det är äckligt. Tipaton förutom premiären för Fiktion 1 filmerna.

Bloggmål för för resten av den här veckan:

  • Sätt upp foton från Esbovistelsen
  • Gör en header


Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar